AnnS prowadzi tutaj blog rowerowy

AnnS

Do pracy i powrót

• Temperatura -1.0°C
  • Sprzęt Złom
Poniedziałek, 12 grudnia 2011 | dodano: 12.12.2011

Dziś postanowiłam za dnia zobaczyć tą nową śmieszkę rowerową, żeby dokładnie przyjrzeć się temu architektonicznemu badziewiu. Jedyne co po ciemaku nie zauważyłam, a teraz rzuciło mi się w oczy to znak 'zakazu jazdy rowerem' przy jezdni :O Wychodzi na to, że jednak ta rampa dla niepełnosprawnych jest jedynym wyjazdem z karieru dla rowerzystów :O A jeśli zechce stamtąd skorzystać niepełnosprawny albo matka z wózkiem, to po prostu rowerzysta chyba będzie musiał skakać przez barierki w akcie rozpaczy ;(
Cytując wytyczne budowy dróg dla rowerów rowery.org.pl:
minimalny promień łuków: 4 m licząc od wewnętrznej krawędzi drogi rowerowej, ale promień minimalny może być stosowany wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach, na przykład na dojazdach do skrzyżowania z sygnalizacją świetlną; promień zalecany to powyżej 20 m (dla prędkości projektowej 30 km/godz); dodatkowo na łukach należy poszerzać przekrój poprzeczny o około 20 proc. i zapewnić bezpieczną odległość widoczności rzędu 50-100 m.
A tam promień nawrotu rzędu 1-1.5m, tyle co szerokość tego podjazdu i do tego barierki. Masakra po prostu :(